Hvordan vet jeg at Casy.no har mottatt min bestilling?

Når du sender inn en bestilling, vil en melding vises på skjermen som takker deg for ordren. Du vil deretter motta en ordrebekreftelse på mail som inkluderer planlagt leveringsdato, leveringsadresse, ordrenummer og eventuelle endringer som gjelder for din bestilling. Dersom flere bestiller samme vare samtidig kan varen ha blitt utsolgt. Denne regnes da som restordre og vil ikke bli levert. Dette vil fremkomme på din ordrebekreftelse. Denne vil bli ettersendt så fort den er på lager igjen.

Kan jeg endre ordren etter at jeg har sendt den?

For at du skal motta din bestilling på kortest mulig tid, vil din bestillingen bli behandlet fortløpende. Hvis du ønsker å slette eller endre din bestilling, vennligst ta kontakt med oss via telefon på 69337355 og oppgi ordrenummer som vises på ordrebekreftelsen du har mottatt på mail. Er din bestilling lagt i produksjon kan det ikke gjøres endringer på denne ordren, men vi oppretter og ettersender gjerne en ytterligere ordre.

Er en faktura vedlagt sendingen?

Nei, faktura vil bli sendt til deg på mail, i løpet av få dager. Dersom en bestilling skal leveres til en alternativ adresse, vil fakturaen alltid sendes til fakturaadressen.

Hva er merverdisatsene på min bestilling?

Gjeldende merverdiavgift er 25% på alle produkter.

Hvordan kan jeg vite om en vare er på lager når jeg bestiller?

Du vil få informasjon om leveringstid på ordrebekreftelsen du mottar. Ønsker du å bestille en vare som ikke er på lager, kontakt oss på 69337355.

Kan jeg betale kontant ved levering?

Nei, vi tilbyr kun betaling via faktura.

Hvordan bruker Casy mine personopplysninger?

De personlige og identifiserbare opplysninger som du frivillig gir oss vil bli brukt til å behandle dine bestillinger, varsle deg om nye tjenester eller spesielle informative tiltak, som å sende deg tilbud eller informasjon, eller informere deg om resultater av undersøkelser der du frivillig deltok. De er også viktige dersom vi må kontakte deg vedrørende spørsmål om din bestilling eller for å varsle deg om status på en ordre. Vi kan også bruke din e-postadresse for å identifisere deg på våre interne systemer. De personlige og identifiserbare opplysninger som vi lagrer i informasjonskapsler (cookies) brukes til å spore din aktivitet på vår nettside. De brukes også for å huske dine individuelle innstillinger (for eksempel passord, din online handlekurv, og konfigurasjonen av nettleseren din programvare) for å gjøre ditt besøk enklere og mer relevant. Det gjør det unødvendig for deg å legge inn slik informasjon når du ved en senere anledning besøker oss igjen.

Emballasjeavgift

Emballasjeavgiften er et resultat av samarbeid mellom næringslivet og myndighetene og har i flere år vært innbakt i våre kundepriser. Etter ønske fra kunder spesifiserer vi nå avgiften på ordrebekreftelsen og faktura.

Miljøgebyr

Miljøgebyr gjelder elektriske artikler og er et resultat av Toll og Avgiftsdirektoratets avtale med Elektronikkretur AS. Gebyrets størrelse er innbakt i våre kundepriser.

Frakt- og leveringsbetingelser

For bestillinger levert til ditt hjemsted eller kontoradresse vil fraktkostnaden tilkomme. Ekstra leveringskostnader kan gjelde for visse områder eller avhengig av størrelsen på din bestilling. Hvis dette er tilfelle, vil vi opplyse om det når du bestiller. Antatt levering er innen 1-5 virkedager, selv om noen varer, slik som møbler og leveranser til avsidesliggende steder kan ta lengre tid. Vær oppmerksom på at vi ikke kan levere til postboksadresser. Varer bestilt hos oss leveres over hele fastlandet. Vi leverer ikke til Svalbard eller utland. Du vil motta en melding som inneholder en link slik at du kan spore sending din www.schenker.no så fort varene dine er sendt.
Hvis du ikke har mottatt din bestilling dagen etter planlagt leveringsdato, kan du kontakte oss på 69337355 så skal vi hjelpe deg.

Levering

Bedriftskunde

Dersom du er en bedriftskunde skjer levering mellom 08.00-16.00. Hvis sjåføren ikke finner deg når varene skal leveres, vil han prøve igjen neste dag. Normalt vil to forsøk bli gjort for å levere varene til en forretningsadresse. Sjåføren vil legge igjen en beskjed og legge igjen telefonnummer du kan ringe. Vi ber deg vennligst ringe dette nummeret omgående for å avtale en ny leveringsdato/ tid. Hvis sjåføren ikke får kontakt med deg, vil hele leveransen bli returnert til vårt lager. Kostnader for retur vil fratrekkes ved kreditering. Vi anbefaler å følge sporing av sendingen via link, se frakt- og leveringsbetingelser.

Privatkunde

Dersom du er en privatperson vil sendingen bli levert til ditt nærmeste hentested for post og eller til den leveringsadressen du har registert. Du vil motta en hentemelding på SMS. For å kunne følge en sending ved hjelp av sporingslinken sendt i ordrebekreftelsen din, må du ha lagt inn et mobilnummer eller mailadresse når du registrerte deg. Du kan også hente varene selv, men det er ingen utleveringer i helger eller på helligdager fra vårt lager. Vi kan dessverre ikke gi deg informasjon om eksakt tidspunktet for levering utover sporingsinformasjonen fra transportøren, da sjåførens rutevalg er ukjent. Hvis du ikke har mottatt din bestilling dagen etter planlagt leveringsdato, kan du kontakte oss på 69337355så skal vi hjelpe deg.

Levering med bud eller ekspresslevering

Leveranse samme dag er dessverre ikke mulig. Vi tilbyr post ekspress for levering dagen etter.

Transportskade

Synlig transportskade må meldes direkte til sjåføren og merkes på fraktbrev ved mottak av varene. Dersom du henter varene på et postkontor må synlig skade meldes på stedet. Om skaden ikke er synlig på ytterforpakning, må skade meldes omgående og innen fire dager etter at skaden er mottatt.. Når du som kunde mottar varen er det viktig at du også sjekker innerforpakningen for skade, og melder dette omgående og innen 4 dager etter fysisk mottak av varen. Skaden meldes til e-postadressen info@casy.no, med vedlagte bilder av skadeomfanget.

Hva bør jeg gjøre hvis jeg har en klage?

Ønsker du å klage på bestilling, produkter, levering, faktura eller annet hører vi gjerne fra deg på epostadresse info@casy.no, så hjelper vi deg gjerne.

Jeg ønsker å returnere varene jeg har mottatt

Transportskade

Synlig transportskade må meldes direkte til sjåføren og merkes på fraktbrev ved mottak av varene. Dersom du henter varene på et postkontor må synlig skade meldes på stedet. Om skaden ikke er synlig på ytterforpakning, må skade meldes omgående og innen fire dager etter at skaden er mottatt.. Når du som kunde mottar varen er det viktig at du også sjekker innerforpakningen for skade, og melder dette omgående og innen 4 dager etter fysisk mottak av varen. Skaden meldes til e-postadressen info@casy.no, med vedlagte bilder av skadeomfanget.

Retur

Privatperson

Er du privatperson gjelder Angrefristlovens bestemmelser. Dersom du ønsker å returnere varen du har mottatt må det skje innen 14 dager, se Angreskjema. Produktene som returneres må være uskadd og i original emballasje. Legg alltid ved informasjon som gjør at vi kan finne ut at det er du som har sendt pakken. Er varene hentet på vårt lager må de returneres med samme skjema, for å sikre god returordning og kreditering.

All retur skal sendes til: Casy Catering Systems AS
CO/ Beco lager
Torpebaugen 8
1738 Borgenhaugen

Bedriftskunde

Dersom du er en bedriftskunde må retur avtales med vårt kundesenter FØR varer sendes i retur.

All retur skal sendes som Bedriftspakke til:
Casy Catering Systems AS
CO/ Beco lager
Torpebaugen 8
1738 Borgenhaugen

Hva bør jeg gjøre hvis jeg har en klage?

Ønsker du å klage på forhold, være seg bestilling, produkter, levering, faktura eller annet hører vi gjerne fra deg på telefonnr. 47982020 eller epost info@casy.no.

Hvor lang garantitid er det på de varene jeg har bestilt?

Vi gir 1 års garanti på samtlige varer dersom annet ikke er oppgitt. Dette gjelder for material- og fabrikasjonsfeil og under forutsetning for at varen er utsatt for normal slitasje. I første omgang tilbys reparasjonsgaranti på defekte varer. Erstatningsgaranti gir, ved defekt vare, nye deler eller en ny vare under garantitiden. Ved tekniske problemer med visse varer kan du bli henvist direkte til tredjepart for en mer detaljert support. Teknisk support samt dokumentasjon kan være på engelsk.

Ta kontakt på info@casy.no om du skulle lure på noe angående garantier.